De Muziekwijk, de voormalige Trapjeswijk in Holtenbroek, kampte jarenlang met een slecht imago en sociaal-economische problemen. Oude woningen werden daarom gesloopt en nieuwe woningen gebouwd. Verschillende programma’s zijn opgestart om de sociaal-economische ontwikkeling en de leefbaarheid van de wijk te verbeteren.
Bureau Buhrs ontwikkelde in opdracht van woningstichting SWZ een wijkmarketingcampagne. Het doel was nieuwe bewoners aantrekken en huidige bewoners behouden. Het uiteindelijke concept voor de wijkmarketing is een vrolijk en sprekend visueel concept met de pay-off ‘Muziekwijk. Klinkt goed.’ De marketing van het project is vooral gericht op sociale en open mensen die streven naar harmonie (gele belevingswereld volgens de belevingswereldenmethodiek), en in mindere mate op de assertieve en energieke mensen (rode belevingswereld volgens de belevingswereldenmethodiek).
De letters “M” en “W” uit het woord Muziekwijk vormden de ankerpunten van het nieuwe logo. De wijkmarketingcampagne begon met een Muziekwijkfestival. De aftrap van het ‘reizende’ muzikale programma vond plaats in de binnenstad. Ook waren er huiskamerconcerten bij bewoners thuis.
Het concept is al die jaren fier overeind gebleven. Begin 2015 zijn de laatste huurappartementen en koopwoningen opgeleverd. Ook dat klinkt goed!